Welkom op onze site van de klas. Hier kan je al onze activiteiten volgen. Veel plezier! Laat gerust een reactie achter.

dinsdag 1 februari 2011

Toneel De vrek

Hallo allemaal.
Ik ben Merve en ik ben reporter van de week. Ik ga jullie zeggen wat we deze keer hebben gedaan.
We hebben een toneeltje gespeeld. We moesten een grote tekst leren en hier onder zie je waar het over gaat.
De vrek is een erg oud verhaal. Het werd geschreven door Jean - Babtiste Poquelin, die de schrijversnaam Molière gebruikte. Het toneelstuk werd voor de eerste keer gespeeld in Parijs op 9 september 1668. Het toneelstuk is een komedie. Het gaat over een vrek. Dat is iemand die erg zuinig leeft maar toch wel heel veel geld heeft. Jos Dom en Marc Maillard maakten van dat verhaal een nieuwe versie voor de jeugd. 
De personages zijn: Harpagon, Cleante, Elise, La Flèche, Valère.


Filmpjes volgen nog. 
Groetjes 






8 opmerkingen:

  1. zenuwen !!!
    mais tog bij iedereen goe gelukt he !
    was leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. was ook niet makkellijk bij zo'n tof toneel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eey, die dag was kei leuk ma die zenuwe!! mjhaa twas leuk en das de enige wa telt eah!!

    xx burcu !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moeilijk maar leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. davy groeten daag5 maart 2011 om 19:31

    het was heel leuk maar moeilijk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Juf kOmen er oOk ftO's vn L6B?? Of zyn er geen getrokken? grtjs Burcu x'

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi!
    Ik denk niet dat meester Peter foto's genomen heeft. Er is wel een filmpje maar die moet ik er nog opzetten. Maar USB - stick ligt nog op school.
    Dus het zal voor volgende week zijn.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hehe ,, Ik Heb Veel Gelachen Toen ,, Met Jou Spelen WaS Leuk ? Ik mIs Die Tijden Wem Hoor xxx Evelien

    BeantwoordenVerwijderen